loading...

sazblog

بازدید : 10
يکشنبه 24 تير 1403 زمان : 14:29

بهترین روش تولید محتوا شبکه های اجتماعی

در مقاله تولید محتوا شبکه های اجتماعی قصد داریم بهترین روش تولید محتوا شبکه های اجتماعی را به شما شرح دهیم. سفارش تولید محتوا متنی لازم به ذکر است که امروزه تولید محتوا یکی از موضوعات مهم برای کسب و کارهای آنلاین بوده و حوزه‌ های بسیار زیادی را تحت تاثیر قرار داده است. تولید محتوا در شبکه های اجتماعی یکی از حوزه‌هایی است که امروزه به یکی از موضوعات بسیار مهم در هر کسب و کار تبدیل شده و بسیار به رشد کسب و کار کمک می‌ کند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه‌ی صحیح تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را توضیح دهیم و روش‌ های آن را نیز معرفی کنیم. شاید برایتان سوال شده تولید محتوا در شبکه های اجتماعی دقیقا به چه معناست و اصلا چرا باید به سمت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی روی آورد؟ پیش از پیدایش شبکه‌های اجتماعی، مردم به صورت فیزیکی با یکدیگر بیشتر در ارتباط بودند و با ایجاد مکالمه‌های رودررو می‌توانستند از تجربیات خود درباره‌ی موضوعات مختلف و کسب و کارهایشان صحبت کنند. با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، به تدریج دورهمی‌ های این چنینی کم و کمتر شد، تا این‌که شبکه ‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام روی کار‌ آمد. شبکه ‌های اجتماعی در واقع کاری کرده ‌اند تا مردم بدون دغدغه‌‌ی حضور در یک مکان مشخص و هچنین بدون در نظر گرفتن دغدغه‌ هایی اعم از مسافت و هزینه‌ ی رفت ‌و آمد، تنها به واسطه ‌ی استفاده از یک اپلیکیشن مشترک مثل اینستاگرام از تجارب خود بگویند و این تجارب را با سایر افراد به اشتراک بگذارند.


البته حائز اهمیت است که می ‌توان تقریبا با قاطعیت بیان کرد که امروزه، شبکه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا (Social Media) یکی از پردسترس ‌ترین ابزارهای کاربران دنیای مجازی محسوب می ‌شود. از آنجایی که رفته رفته کاربران بیشتری به سمت شبکه ‌های اجتماعی روی می ‌آورند، می ‌توان از سوشال مدیا به نفع کسب و کار خود استفاده کرد. به همین سبب شما می ‌توانید به سمت تولید محتوایی گرایش نشان دهید که کاربران زیادی در شبکه ‌های اجتماعی خواهان آن هستند. این محتوا می ‌تواند متن، تصاویر، ویدیو و حتی ترکیبی از چند نوع باشد. با این اوصاف شبکه‌ های اجتماعی پر شده از صفحات متعدد و بیشماری که در تلاش هستند با تولید محتوا، کاربران حاضر در یک حوزه را در وهله ‌ی اول جذب و در وهله‌ ی دوم به مشتری بالقوه تبدیل کنند. با افزایش صفحه‌ های فروش در سوشال مدیا، از سوی دیگر تنوع در تبلیغات نیز به تدریج افزایش یافته است. این روند خطی هیچ ‌وقت حالت ایستا پیدا نمی‌ کند و با گذر زمان، هر آن ممکن است استارتاپ دیگری یک روش نوین و خلاق دیگری برای تبلیغات خود به کار گیرد. این جریان در دنیای مجازی باعث شده تا شرکت‌ های تازه‌ تاسیس و استارتاپ‌ های جدید در تلاش باشند گروهی از استراتژیست ‌های تولید محتوا را جذب کنند.


در حقیقت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی تبدیل شده به یک مهارت و تخصص که برای به موفقیت انجام رساندن آن، به گروهی از افراد زبده و ماهر در این زمینه نیاز است. همان‌طور که متوجه شده‌اید تولید محتوا تنها یکی از مراحل چرخه‌ی بازاریابی به شمار می‌رود. برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به یک نوع بینش و صد البته یک استراتژی و تاکتیک قوی نیاز است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که استراتژی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی چگونه تعیین می‌شود؟ یک استراتژیست خوب در زمینه‌ی سوشال مدیا باید در ابتدا رفتار مخاطب‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد؛ علاقه‌ مندی ‌ها و سلیقه‌ ی کاربران را پیدا کرده و بررسی کند. سپس با آگاهی نسبت به فاکتورهای گفته شده، محتوایی متناسب با داده ‌های به دست آمده تولید شود تا در شبکه‌ های اجتماعی مورد پسند کاربران قرار گیرد. اثر بخشی این استراتژی به مراتب بیشتر از روش و متد سنتی در تبلیغات یک بیزینس در سایت‌ های مطرح و پربازدید قلمداد می ‌شود. تاثیر چشمگیر تولید محتوا در سوشال مدیا پربازده ‌تر و تاثیرگذارتر است. البته به شرطی که کارشناس تولید محتوا در تجزیه و تحلیل داده‌ های آماری کار خود را به درستی انجام داده باشد.

به همین منظور محتواهای یک صفحه‌ی اینستاگرام باید بر اساس ایده‌ های بکر و ناب تولید شود. علاوه بر این مورد، خلاقیت نیز حرف اول را می‌ زند و صرفا تولید محتوایی که در سایر پیج‌ ها یافت می ‌شود، هنر نیست. در تولید یک محتوا هر چقدر دقت و خلاقیت بیشتری به کار گرفته شود، محتوای مورد نظر، فارغ از نوع و جنسی که دارد، از نگاه کاربران یک شبکه‌ ی اجتماعی منحصر‌بفرد تر خواهد بود. بنا بر همین دلایل گفته شده، تمام تلاش‌ مدیران تولید محتوا باید به سمتی باشد که از ایده‌ های ناب و جدید حداکثر استفاده را برای جذب مخاطب از سمت سوشال مدیا بکنند. با تمام این تفاسیر، فرمول‌ سازی‌ هایی در زمینه ‌ی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی صورت پذیرفته که با یک سرچ در موتور جستجو هایی مثل گوگل می ‌توان به تعدادی از دستورالعمل و فرمول ‌ها دسترسی پیدا کرد. سوای از این موارد، تولید محتوا آن‌چنان کار سختی نیست که تنها یک عده‌ ی خاص توان انجام آن را داشته باشند.


هر فردی می‌ تواند محتوای خوبی را در شبکه ‌های اجتماعی تولید و منتشر کند و شانس آن را داشته باشد تا محتوای متنی یا ویدیویی مورد نظر به یک پست پر مخاطب و به اصطلاح وایرال (Viral) تبدیل شود. هر اندازه که دانش، سواد، مهارت و همچنین درک فرد در قبال تولید محتوا در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، شانس – یا بهتر است بگوییم درصد – موفقیتش نیز به مراتب و به طرز چشمگیری بیشتر خواهد بود. البته حضور گسترده و ممتد فرد در شبکه‌ های اجتماعی، یکی از اصول مهم و نانوشته ‌ی موفقیت در تولید محتوا است که باید حتما مد نظر قرار گیرد؛ چراکه اگر فرد حضور متداوم نداشته باشد، علنا تولید محتوا به صورت شلخته و پراکنده نمی‌ تواند چندان در گسترش و موفقیت یک کسب و کار به صورت چشمگیر تاثیرگذار باشد. البته برای تولید محتوا شبکه های اجتماعی در ادامه نیز به شما بهترین روش تولید محتوا شبکه های اجتماعی را نیز بگوئیم.

ایده تولید محتوا شبکه اجتماعی

تولید محتوا برای شبکه ‌های اجتماعی را حالا دیگر باید جزء لاینفکی از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال بدانیم. شبکه‌ های اجتماعی ظرفیت‌ های عظیمی هستند که برای رونق کسب‌ و کارتان، باید قادر باشید به ‌بهترین شکل از آن ‌ها استفاده کنید. در عصر دیجیتال، این شبکه ‌ها نقش مهمی در آگاه‌ سازی مردم از رویداد ها ایفا می ‌کنند. حالا نه ‌تنها سیاستمداران و مسئولان رده ‌بالای کشورهای دنیا برای بیان مطالب مهم از انواع سوشیال ها استفاده می ‌کنند، بلکه فروشگاه ‌های مواد غذایی، بوتیک‌ ها، مراکز خرید، رستوران‌ ها و اکثر قریب به ‌اتفاق مشاغل دیگر نیز برای ارتباط با مشتریان و آگاه ‌سازی آن‌ ها از محصولات و خدمات جدید، تغییر ساعت کاری و مواردی از این دست، به تولید محتوا برای شبکه‌ های اجتماعی روی آورده ‌اند. شبکه ‌های اجتماعی، عرصه‌ ای خاص و متفاوت بالاخص برای کسب‌ و کارها هستند و چنانچه بتوانید با کارت ‌هایی که در دستتان دارید، درست بازی کنید، به اهداف تجاری‌ تان مثل تعامل بیشتر با مشتریان و متعاقبا افزایش فروش و درآمد دست خواهید یافت. البته این نیز حائز اهمیت است که سال ‌ها فعالیت در عرصه شبکه ‌های اجتماعی، فرصتی طلایی را برای مجموعه های مختلف ایجاد کرده تا بتوانند با مشتریان، مخاطبان و کسب‌ و کارهای مختلف در سراسر ایران کار کنند و این تجربه، نکاتی بسیار کاربردی و مفید را به آن ها آموخت. البته اگر بخواهیم ایده تولید شبکه اجتماعی به شما بگوئیم که داستان کسب‌ و کارها حالا بسیار متفاوت از قبل است و دیگر صرفا به معرفی محصولتان به مشتری خلاصه نمی‌ شود.

موفقیت کسب‌ و کار، حالا مفهومی به ‌مراتب وسیع‌ تر از آن دارد که چند تماس موفقیت ‌آمیز با مشتریانی که در قیف فروشتان دارید، برقرار کرده ‌اید؟ باور کنید داستان، عوض شده است! بازاریابی مدرن، پاسخ بسیار عمیق‌ تر و هوشمندانه‌ تری را از کسب‌ و کارهای امروزی، می ‌طلبد. حالا مخاطبان علاوه بر محصول باکیفیت، می ‌خواهند با مفاهیم نهفته در پس آن محصول مثل چیستی، چرایی و چگونگی آن نیز آشنا شوند و جالب اینکه ماجرا به اینجا هم ختم نمی ‌شود! افراد در دنیای کنونی، اشتیاق بسیار زیادی به جوامع آنلاین دارند. آن ‌ها احساس تعلق‌خاطر در این جوامع را دوست دارند و به چنین تعلق ‌خاطری احساس نیاز می ‌کنند. بنابراین محتوایی که شما در شبکه ‌های اجتماعی خلق می‌ کنید، باید بتواند توجه گروه‌ های مختلفی از مخاطبان را که حداقل در یک نقطه، اشتراک دارند به ‌خوبی جلب کند و با ایجاد یک جامعه از دنبال کنندگان، به این نیاز یعنی همان تعلق‌ خاطر اجتماعی، پاسخ مناسب و رضایت ‌بخشی دهد. مجموعا میلیاردها نفر در سراسر جهان، از شبکه ‌هایی مثل فیس ‌بوک، توییتر و اینستاگرام استفاده می‌ کنند و این از حیث دسترسی به مخاطبان، یک فرصت طلایی را در اختیار صاحبان کسب ‌و کار قرار می ‌دهد.

مخاطبانی که بسیاری از آن‌ ها حتی اگر هم محصول جدیدی نداشته باشید که درباره ‌اش با آن ‌ها حرف بزنید، هنوز هم منتظر شنیدن داستان ‌هایتان هستند. بنابراین اگر می ‌خواهید به اهمیت تولید محتوا برای شبکه ‌های اجتماعی پی ببرید، نخست باید اهمیت "جامعه" را درک کنید. شما باید به استقبال مخاطبانتان بروید و به پرسش‌ های هر گروه از آن‌ ها، با زبانی پاسخ دهید که بتواند مشکلاتشان را حل کند. در تولید محتوای شبکه‌ های اجتماعی، باید یک آنالیزور باهوش باشید و به جای آنکه بی‌ وقفه صحبت کنید، به صدای مخاطبان گوش کنید تا بدانید آن‌ ها در جستجوی چه چیزی هستند و به چه چیزی نیاز دارند؟ بنابراین، حضور در شبکه‌ های اجتماعی و تولید محتوا در آن‌ ها، در وهله نخست، پاسخی به نیازهای اجتماعی کاربران است و پرواضح است که اگر بتوانید در این عرصه، درست نقش‌آفرینی کنید، اتفاقات خوب دیگری هم که به دنبال آن‌ ها هستید، یقینا به وقوع می ‌پیوندند. البته لازم به ذکر است که با وجود همه این توضیحات، شاید باز هم این سؤال برایتان مطرح شود که آیا تولید محتوا برای شبکه ‌های اجتماعی یک الزام اجتناب‌ناپذیر است و آیا حتما باید این کار را انجام دهید؟ پاسخ این سؤال به ماهیت کسب ‌و کار و اهدافی که درصدد دستیابی به آن‌ ها هستید بستگی دارد. با این‌ حال واقعیت آن است که در عصر کنونی، سخت می ‌توان کسب‌ و کاری را تصور کرد که بدون داشتن استراتژی برای تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی موفق شود. شرط لازم برای موفقیت یک کسب ‌و کار، دیده شدن است و اگر در شبکه ‌های اجتماعی، حضور مؤثری نداشته باشید، طبعا کسی شما و محصولاتتان را نمی ‌بیند. تولید محتوای باکیفیت و اصولی در شبکه‌ های اجتماعی، می ‌تواند سکوی پرشی برای رونق کسب‌ و کارتان باشد؛ بنابراین قویا توصیه می ‌کنیم که هر چه سریع‌ تر با یک استراتژی صحیح، وارد میدان شوید.

بهترین روش تولید محتوا شبکه های اجتماعی

در مقاله تولید محتوا شبکه های اجتماعی قصد داریم بهترین روش تولید محتوا شبکه های اجتماعی را به شما شرح دهیم. سفارش تولید محتوا متنی لازم به ذکر است که امروزه تولید محتوا یکی از موضوعات مهم برای کسب و کارهای آنلاین بوده و حوزه‌ های بسیار زیادی را تحت تاثیر قرار داده است. تولید محتوا در شبکه های اجتماعی یکی از حوزه‌هایی است که امروزه به یکی از موضوعات بسیار مهم در هر کسب و کار تبدیل شده و بسیار به رشد کسب و کار کمک می‌ کند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه‌ی صحیح تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را توضیح دهیم و روش‌ های آن را نیز معرفی کنیم. شاید برایتان سوال شده تولید محتوا در شبکه های اجتماعی دقیقا به چه معناست و اصلا چرا باید به سمت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی روی آورد؟ پیش از پیدایش شبکه‌های اجتماعی، مردم به صورت فیزیکی با یکدیگر بیشتر در ارتباط بودند و با ایجاد مکالمه‌های رودررو می‌توانستند از تجربیات خود درباره‌ی موضوعات مختلف و کسب و کارهایشان صحبت کنند. با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، به تدریج دورهمی‌ های این چنینی کم و کمتر شد، تا این‌که شبکه ‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام روی کار‌ آمد. شبکه ‌های اجتماعی در واقع کاری کرده ‌اند تا مردم بدون دغدغه‌‌ی حضور در یک مکان مشخص و هچنین بدون در نظر گرفتن دغدغه‌ هایی اعم از مسافت و هزینه‌ ی رفت ‌و آمد، تنها به واسطه ‌ی استفاده از یک اپلیکیشن مشترک مثل اینستاگرام از تجارب خود بگویند و این تجارب را با سایر افراد به اشتراک بگذارند.


البته حائز اهمیت است که می ‌توان تقریبا با قاطعیت بیان کرد که امروزه، شبکه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا (Social Media) یکی از پردسترس ‌ترین ابزارهای کاربران دنیای مجازی محسوب می ‌شود. از آنجایی که رفته رفته کاربران بیشتری به سمت شبکه ‌های اجتماعی روی می ‌آورند، می ‌توان از سوشال مدیا به نفع کسب و کار خود استفاده کرد. به همین سبب شما می ‌توانید به سمت تولید محتوایی گرایش نشان دهید که کاربران زیادی در شبکه ‌های اجتماعی خواهان آن هستند. این محتوا می ‌تواند متن، تصاویر، ویدیو و حتی ترکیبی از چند نوع باشد. با این اوصاف شبکه‌ های اجتماعی پر شده از صفحات متعدد و بیشماری که در تلاش هستند با تولید محتوا، کاربران حاضر در یک حوزه را در وهله ‌ی اول جذب و در وهله‌ ی دوم به مشتری بالقوه تبدیل کنند. با افزایش صفحه‌ های فروش در سوشال مدیا، از سوی دیگر تنوع در تبلیغات نیز به تدریج افزایش یافته است. این روند خطی هیچ ‌وقت حالت ایستا پیدا نمی‌ کند و با گذر زمان، هر آن ممکن است استارتاپ دیگری یک روش نوین و خلاق دیگری برای تبلیغات خود به کار گیرد. این جریان در دنیای مجازی باعث شده تا شرکت‌ های تازه‌ تاسیس و استارتاپ‌ های جدید در تلاش باشند گروهی از استراتژیست ‌های تولید محتوا را جذب کنند.


در حقیقت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی تبدیل شده به یک مهارت و تخصص که برای به موفقیت انجام رساندن آن، به گروهی از افراد زبده و ماهر در این زمینه نیاز است. همان‌طور که متوجه شده‌اید تولید محتوا تنها یکی از مراحل چرخه‌ی بازاریابی به شمار می‌رود. برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به یک نوع بینش و صد البته یک استراتژی و تاکتیک قوی نیاز است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که استراتژی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی چگونه تعیین می‌شود؟ یک استراتژیست خوب در زمینه‌ی سوشال مدیا باید در ابتدا رفتار مخاطب‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد؛ علاقه‌ مندی ‌ها و سلیقه‌ ی کاربران را پیدا کرده و بررسی کند. سپس با آگاهی نسبت به فاکتورهای گفته شده، محتوایی متناسب با داده ‌های به دست آمده تولید شود تا در شبکه‌ های اجتماعی مورد پسند کاربران قرار گیرد. اثر بخشی این استراتژی به مراتب بیشتر از روش و متد سنتی در تبلیغات یک بیزینس در سایت‌ های مطرح و پربازدید قلمداد می ‌شود. تاثیر چشمگیر تولید محتوا در سوشال مدیا پربازده ‌تر و تاثیرگذارتر است. البته به شرطی که کارشناس تولید محتوا در تجزیه و تحلیل داده‌ های آماری کار خود را به درستی انجام داده باشد.

به همین منظور محتواهای یک صفحه‌ی اینستاگرام باید بر اساس ایده‌ های بکر و ناب تولید شود. علاوه بر این مورد، خلاقیت نیز حرف اول را می‌ زند و صرفا تولید محتوایی که در سایر پیج‌ ها یافت می ‌شود، هنر نیست. در تولید یک محتوا هر چقدر دقت و خلاقیت بیشتری به کار گرفته شود، محتوای مورد نظر، فارغ از نوع و جنسی که دارد، از نگاه کاربران یک شبکه‌ ی اجتماعی منحصر‌بفرد تر خواهد بود. بنا بر همین دلایل گفته شده، تمام تلاش‌ مدیران تولید محتوا باید به سمتی باشد که از ایده‌ های ناب و جدید حداکثر استفاده را برای جذب مخاطب از سمت سوشال مدیا بکنند. با تمام این تفاسیر، فرمول‌ سازی‌ هایی در زمینه ‌ی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی صورت پذیرفته که با یک سرچ در موتور جستجو هایی مثل گوگل می ‌توان به تعدادی از دستورالعمل و فرمول ‌ها دسترسی پیدا کرد. سوای از این موارد، تولید محتوا آن‌چنان کار سختی نیست که تنها یک عده‌ ی خاص توان انجام آن را داشته باشند.


هر فردی می‌ تواند محتوای خوبی را در شبکه ‌های اجتماعی تولید و منتشر کند و شانس آن را داشته باشد تا محتوای متنی یا ویدیویی مورد نظر به یک پست پر مخاطب و به اصطلاح وایرال (Viral) تبدیل شود. هر اندازه که دانش، سواد، مهارت و همچنین درک فرد در قبال تولید محتوا در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، شانس – یا بهتر است بگوییم درصد – موفقیتش نیز به مراتب و به طرز چشمگیری بیشتر خواهد بود. البته حضور گسترده و ممتد فرد در شبکه‌ های اجتماعی، یکی از اصول مهم و نانوشته ‌ی موفقیت در تولید محتوا است که باید حتما مد نظر قرار گیرد؛ چراکه اگر فرد حضور متداوم نداشته باشد، علنا تولید محتوا به صورت شلخته و پراکنده نمی‌ تواند چندان در گسترش و موفقیت یک کسب و کار به صورت چشمگیر تاثیرگذار باشد. البته برای تولید محتوا شبکه های اجتماعی در ادامه نیز به شما بهترین روش تولید محتوا شبکه های اجتماعی را نیز بگوئیم.

ایده تولید محتوا شبکه اجتماعی

تولید محتوا برای شبکه ‌های اجتماعی را حالا دیگر باید جزء لاینفکی از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال بدانیم. شبکه‌ های اجتماعی ظرفیت‌ های عظیمی هستند که برای رونق کسب‌ و کارتان، باید قادر باشید به ‌بهترین شکل از آن ‌ها استفاده کنید. در عصر دیجیتال، این شبکه ‌ها نقش مهمی در آگاه‌ سازی مردم از رویداد ها ایفا می ‌کنند. حالا نه ‌تنها سیاستمداران و مسئولان رده ‌بالای کشورهای دنیا برای بیان مطالب مهم از انواع سوشیال ها استفاده می ‌کنند، بلکه فروشگاه ‌های مواد غذایی، بوتیک‌ ها، مراکز خرید، رستوران‌ ها و اکثر قریب به ‌اتفاق مشاغل دیگر نیز برای ارتباط با مشتریان و آگاه ‌سازی آن‌ ها از محصولات و خدمات جدید، تغییر ساعت کاری و مواردی از این دست، به تولید محتوا برای شبکه‌ های اجتماعی روی آورده ‌اند. شبکه ‌های اجتماعی، عرصه‌ ای خاص و متفاوت بالاخص برای کسب‌ و کارها هستند و چنانچه بتوانید با کارت ‌هایی که در دستتان دارید، درست بازی کنید، به اهداف تجاری‌ تان مثل تعامل بیشتر با مشتریان و متعاقبا افزایش فروش و درآمد دست خواهید یافت. البته این نیز حائز اهمیت است که سال ‌ها فعالیت در عرصه شبکه ‌های اجتماعی، فرصتی طلایی را برای مجموعه های مختلف ایجاد کرده تا بتوانند با مشتریان، مخاطبان و کسب‌ و کارهای مختلف در سراسر ایران کار کنند و این تجربه، نکاتی بسیار کاربردی و مفید را به آن ها آموخت. البته اگر بخواهیم ایده تولید شبکه اجتماعی به شما بگوئیم که داستان کسب‌ و کارها حالا بسیار متفاوت از قبل است و دیگر صرفا به معرفی محصولتان به مشتری خلاصه نمی‌ شود.

موفقیت کسب‌ و کار، حالا مفهومی به ‌مراتب وسیع‌ تر از آن دارد که چند تماس موفقیت ‌آمیز با مشتریانی که در قیف فروشتان دارید، برقرار کرده ‌اید؟ باور کنید داستان، عوض شده است! بازاریابی مدرن، پاسخ بسیار عمیق‌ تر و هوشمندانه‌ تری را از کسب‌ و کارهای امروزی، می ‌طلبد. حالا مخاطبان علاوه بر محصول باکیفیت، می ‌خواهند با مفاهیم نهفته در پس آن محصول مثل چیستی، چرایی و چگونگی آن نیز آشنا شوند و جالب اینکه ماجرا به اینجا هم ختم نمی ‌شود! افراد در دنیای کنونی، اشتیاق بسیار زیادی به جوامع آنلاین دارند. آن ‌ها احساس تعلق‌خاطر در این جوامع را دوست دارند و به چنین تعلق ‌خاطری احساس نیاز می ‌کنند. بنابراین محتوایی که شما در شبکه ‌های اجتماعی خلق می‌ کنید، باید بتواند توجه گروه‌ های مختلفی از مخاطبان را که حداقل در یک نقطه، اشتراک دارند به ‌خوبی جلب کند و با ایجاد یک جامعه از دنبال کنندگان، به این نیاز یعنی همان تعلق‌ خاطر اجتماعی، پاسخ مناسب و رضایت ‌بخشی دهد. مجموعا میلیاردها نفر در سراسر جهان، از شبکه ‌هایی مثل فیس ‌بوک، توییتر و اینستاگرام استفاده می‌ کنند و این از حیث دسترسی به مخاطبان، یک فرصت طلایی را در اختیار صاحبان کسب ‌و کار قرار می ‌دهد.

مخاطبانی که بسیاری از آن‌ ها حتی اگر هم محصول جدیدی نداشته باشید که درباره ‌اش با آن ‌ها حرف بزنید، هنوز هم منتظر شنیدن داستان ‌هایتان هستند. بنابراین اگر می ‌خواهید به اهمیت تولید محتوا برای شبکه ‌های اجتماعی پی ببرید، نخست باید اهمیت "جامعه" را درک کنید. شما باید به استقبال مخاطبانتان بروید و به پرسش‌ های هر گروه از آن‌ ها، با زبانی پاسخ دهید که بتواند مشکلاتشان را حل کند. در تولید محتوای شبکه‌ های اجتماعی، باید یک آنالیزور باهوش باشید و به جای آنکه بی‌ وقفه صحبت کنید، به صدای مخاطبان گوش کنید تا بدانید آن‌ ها در جستجوی چه چیزی هستند و به چه چیزی نیاز دارند؟ بنابراین، حضور در شبکه‌ های اجتماعی و تولید محتوا در آن‌ ها، در وهله نخست، پاسخی به نیازهای اجتماعی کاربران است و پرواضح است که اگر بتوانید در این عرصه، درست نقش‌آفرینی کنید، اتفاقات خوب دیگری هم که به دنبال آن‌ ها هستید، یقینا به وقوع می ‌پیوندند. البته لازم به ذکر است که با وجود همه این توضیحات، شاید باز هم این سؤال برایتان مطرح شود که آیا تولید محتوا برای شبکه ‌های اجتماعی یک الزام اجتناب‌ناپذیر است و آیا حتما باید این کار را انجام دهید؟ پاسخ این سؤال به ماهیت کسب ‌و کار و اهدافی که درصدد دستیابی به آن‌ ها هستید بستگی دارد. با این‌ حال واقعیت آن است که در عصر کنونی، سخت می ‌توان کسب‌ و کاری را تصور کرد که بدون داشتن استراتژی برای تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی موفق شود. شرط لازم برای موفقیت یک کسب ‌و کار، دیده شدن است و اگر در شبکه ‌های اجتماعی، حضور مؤثری نداشته باشید، طبعا کسی شما و محصولاتتان را نمی ‌بیند. تولید محتوای باکیفیت و اصولی در شبکه‌ های اجتماعی، می ‌تواند سکوی پرشی برای رونق کسب‌ و کارتان باشد؛ بنابراین قویا توصیه می ‌کنیم که هر چه سریع‌ تر با یک استراتژی صحیح، وارد میدان شوید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 66

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 669
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 49
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 64
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 229
  • بازدید ماه : 1304
  • بازدید سال : 10959
  • بازدید کلی : 12385
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی